Translate

tiistai 3. marraskuuta 2015

JS Burton: Fysiikkaa ja matematiikkaa/Sirpa Kolehmainen ja Markus Pessa

Keskiviikkona seurasimme kolmen eri ryhmän työskentelyä, kahta fysiikan ryhmää ja yhtä matematiikan ryhmää. Aamulla ensimmäiseksi seurasimme Tom Rileyn matematiikan ryhmän (Year 11) opiskelua. Oppilaat työskentelivät itsenäisesti Showbiesta löytyvien tehtävien parissa. Tehtävät tarkastettiin opettajajohtoisesti taululla, tosin melko nopealla tahdilla. Matematiikassa painottui oikean vastauksen merkitys, välivaiheilla ja perusteluilla ei näyttänyt olevan niin suurta painoarvoa.


Seuraavaksi tutustuimme Greg Hughesin fysiikan ryhmän työskentelyyn. Opiskelijat olivat videoineet aiemmin lämpöoppiin liittyvän demonstraation, video oli liitetty Verso-appsiin, jonne jokainen opiskelija selitti ilmiön omin sanoin. Opiskelijat näkivät toistensa selitykset ja pystyivät kommentoimaan niitä Verson kautta. Pyrkimyksenä oli oikeiden käsitteiden liittäminen omaan vastaukseen. Työskentely jatkui vielä ilmiöiden täsmällisemmällä selittämisellä.

Lopuksi tarkkailimme Steve Griffithsin fysiikan tuntia, jolla 10. vuoden opiskelijat työskentelivät GCSE (General Certificate of Secondary Education) kokeen aikaisempien vuosien tehtävien parissa. Kokeeseen valmistautuminen alkoi hyvissä ajoin, sillä opiskelijoilla oli vielä reilut 1,5 vuotta aikaa omaan kokeeseensa. Koetehtävät löytyivät Showbie-kansiosta ja opiskelijat tekivät tehtävät kokonaan iPadilla. Tehtävissä ei ollut interaktiivisia osioita, vaan tehtävät oli skannattu paperilta iPadille.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti